wtorek, 15 lipca 2014

Szpinak, pomidor, gruszka i gorgonzola - czyli sałatka działkowa

Ta sałatka to moje nowe odkrycie. Niestey nie ja ja wymyśliłam, tylko Asia, która gościła nas na swojej działce. Szpinak i szczypiorek z Asiowego ogródka, jeszcze trochę i pomidory, i cebulę też będzie można brać z własnej uprawy. Do tego sos, który był dla mnie absolutnym zaskoczeniem - balsamico, oliwa z oliwek i ... sok malinowy. W wersji "na bogato" obraną, przekrojoną i wydrążoną gruszkę zapiekamy z serem gorgonzola w piekarniku. U mnie wersja absolutnie letnia, działkowa, niezobowiązująca, ale za to jaka smaczna ....




Sałatka ze szpinakiem, pomidorami, gruszką i gorgonzolą

2-3 garście szpinaku
2 pomidory malinowe
niewielka czerwona cebula
połowa pęczka szcypiorku
2 dorodne twarde gruszki
ser gorgonzola - ilość w zalezności od upodobań
szczypta soli
odrobina masła

Sos
2 łyżki oliwy
2 łyzki octu balsamicznego
1,5 łyzki soku z malin
szczypta soli

Składniki na sos przelać do niewielkiego słoiczka, zakręcić i dokładnie rozmieszać. Warzywa umyć, pomidory sprzyć i obrać ze skórki. Gruszkę obrać, wydrążyć, pokroić na ćwiartki i podsmażyć na maśle. Na talerzu ułożyć szpinak, delikatnie posolić, na to rozłożyć pokrojone w ćwiartki pomidory, posypać wszystko pokrojoną cebulą i posiekanym szczypiorkiem (rozdrabniam go nożyczkami wprost nad talerzem). Na to ciepła gruszka i pokruszona gorgonzola. Przed samym podaniem polewamy przygotowanym sosem. 

1 komentarz:

  1. Zapraszam serdecznie, do dodania bloga: http://www.wnetrzekuchni.pl/kontakt/zglaszanie-bloga

    OdpowiedzUsuń